13 February 2011

dah dua tiga hari demam.. sekarang baru la teman rasa segar sikit.. mungkin disebabkan perubahan cuaca di sebelah pantai timur yang sudah bertukar ke panas terik..(atau mungkin jugak sebab antibodi lemah kot... hehehe).. jadi dalam tempoh tersebut masa teman banyak dihabiskan di rumah melayani tv dan ubat sambil berehat.. nak surf internet tak boleh sebab talian komunikasi nie tak sampai ke rumah.. maklumlah tempat teman tinggal nie agak ke dalam sikit jaraknya. teman cuma berkesempatan surf bila teman di studio sebab di studio teman gunakan streamyx.. tapi bila menjelang tengah malam, kacau bilau jugak line nak dapat.. hehehe..

semalam semasa teman melayari blog rakan-rakan, teman terhenti di satu blog, kepunyaan sahabat baik merangkap abang teman nun jauh di utara.. 9w2FLY @ abg zul.. seronok membaca tulisan-tulisan beliau di blog tersebut. isu semasa yang digarapkan secara spontan dan juga santai seharian yang tak jemu untuk dibaca.. kebetulan kami berkongsi link yang sama- http://ondscene.my/.. sambil membaca sambil beringat tentang keselamatan.. hehe

yang menarik tentang blog abg zul ialah setiap penulisan beliau biasanya disertakan dengan visual-visual yang menarik, yang sudah semestinya berkaitan dengan apa yang ditulis.. gaya penulisan beliau sangat santai dan tidak formal, membolehkan kita tersenyum sendirian sambil memahami maksud yang tersirat, terselit sense of humor yang membuatkan kita tidak bosan untuk membaca.. itu abg zul yang teman kenal sewaktu konvoi ke utara 3@4 tahun lepas..

nie je lah kenangan yang masih tersimpan

berkenalan di kem singkir, kemudian terus menjadi sahabat yang baik.. cuma yang sebetulnya teman sudah lama terputus hubungan dengan beliau.. cuma dalam tempoh seminggu dua nie baru teman dapat track abg zul melalui blog kak yong-9w2YZU.. tambahan pulak kebelakangan nie teman jarang melayari internet dek kerana kesibukan tugas-tugas.. walau apapun teman bersyukur dan gembira walaupun tak berbicara secara langsung, kerinduan itu terubat juga dengan membaca kisah-kisah yang di post kan..

buat abg zul, bukan teman nak menghakimi sesiapa, tetapi teman kagum dengan semangat abg zul yang tak pernah pudar dan masih tak berubah sejak teman mengenali anda.. teruskan dengan penulisan-penulisan yang santai begini kerana teman akan sentiasa setia melayari setiap inci PERJALANANku belum berakhir ini.. keep on going bro.. i'm proud of you....

kerja... kerja... hehehe

73.

1 comment:

Abang Zul (9W2FLY) said...

Amboi...

Besar penghargaan tu, Cikgu.

Terima kasih kerana sudi singgah di blog kecik abg.

Mudahan silaturrahim yg kita bina ini akan berterusan walaupun cuma dari link diblog kita masing2.

Moga Cikgu sudah sembuh seperti sediakala. Amiiin !

"rapat konvoi ! Maintain speed !"

73.