30 July 2008

epi besday to me... epi besday to me... isk...isk...

ermmm.... ari ni besday teman.. ada juga le kengkawan yang antar sms ucap tahniah... wish semoga panjang umur murah rezeki.. pada diorang teman ucapkan banyak-banyak time kasih sebab masih lagi ingat tarikh keramat teman tu.. heh heh..

today is a second day for the trial.. i mean upsr lah.. tengok bebudak jawab soalan, teringat je teman masa time belajor dulu.. sure kome pun pernah rasa situasi yang teman rasa kan.. zaman bergelar seorang pelajar... banyak suka dan duka.. dan secara ikhlasnya teman nak kabo yang teman tak pernah mimpi untuk jadi seorang pendidik... sebab minat teman pada mulanya terarah ke arah lain.. tapi itu le.. macam yang teman kata tadi, suka duka kehidupan kita nie kadangkala mempengaruhi kita untuk membuat sesuatu keputusan.. keputusan yang sama sekali tak pernah kita sangka akan kita lakukan.

Alhamdulillah teman dah merasai pengalaman-pengalaman yang agak mengujakan. sebagai anak felda dah tentu teman rasa susahnya untuk mencari makna kehidupan.. motong getah, kait buah kelapa sawit dah sebati dengan teman yang tak banyak berfikir apa-apa pada masa itu.. sekadar tanggungjawab menolong orang tua yang banyak berkorban untuk kita.. lepas blajor makin banyak pengalaman yang teman dapat.. dulu tak ada bangla koje kontrak dan pam minyak. jadi teman pun ngutip pengalaman jadi budak pam minyak.. siang koje di stesen minyak, malam pulak koje di pub dan lounge sekitar KL sebagai musician.. sempat ler nak dekat setahun keje macam tu..

lepaih tu teman sambung blajor di ITM shah alam.. ambik course tourism.. abih blajo keje pulak as a tourist guide dengan Sri Amerika Travel agency di Bukit Bintang... masa nie paling banyak pengalaman yang temen dapat.. dari orang kita dan juga orang-orang luar yang melancong ke negara kita.

sambung lain kali... guru besar datang dah tu... hk hik...

1 comment:

Rozi Rahim said...

This "SHAH" is my uncle...Acu Ganu.. Oooo..nak hadiah moto beso ye... Suwoh tok jual kebun sawit ye... Tok memang nak jual, tapi nak wat free family trip by MAS ke Bali... End of this year... acu xdpt join rasanya...u'r going to have extra classes for ur students... hehehe.. slmt tgl ye.. kami nak melancong ni...anyway kalau u free, cepat2 register nama pada cho... nak booking tickets nih...