04 September 2008

HISTERIA... Kenapa hanya gadis MELAYU saja yang di rasuk..

Kes-kes histeria semakin parah.. ada jer berita-berita di kaca tv dan media elektronik yang membicarakan tentang histeria. pelbagai pendapat di ambil.. dari pakar itu lah, pakar ini lah.. bomoh-bomoh.. ustaz-ustaz.. semuanya mempunyai jawapan tersendiri mengenai histeria ini. tapi persoalan tetap timbul.. walau di mana jugak berlakunya kejadian histeria ini, yang terkena rasuknya adalah gadis-gadis melayu.. kenapa tidak terkena pada gadis cina atau india atau bangsa-bangsa lain.... di bawah nie ada satu kes dan mungkin juga satu jawapan kenapa gadis melayu yang sering menjadi mangsa rasukan.. jadi kepada para gadis, BERHATI-HATILAH..

Biasanya histeria berlaku di bilik air, tandas, ruang tamu dan juga di dalam kelas. berikut satu kes yang terjadi di salah satu daerah di negeri perak.. tempat specificnya bior lah teman rahsiakan.. bila kejadian histeria ini berlaku maka di panggillah tok bomoh untuk membantu memulihkan gadis tersebut.. dan berikut adalah antara sedutan dialog di antara bomoh dan jin yang merasuk gadis terbabit..

Ketika sampai di sebuah bilik, ketua bomoh pun membaca sejenis mantera.Selepas membaca mantera, ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu. Lalu ketua jin itu pun datang.

Dengan menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik.Hinggakan ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2 pengsan dibuatnya! Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah si ketua jin itu!!!

Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu. Lalu si ketua bomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan semangatnya yang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu menakutkan itu.

"Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah? Jawab!!!"
Kenapa gadis melayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam"

Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab...

""Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat"
"Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK...""

""Aduhai... kekekeekeeee...""


p/s.... bulan-bulan pose nie kena banyak senang-senangkan hati.. jangan stress sangat..ampun pakkk..

No comments: