28 September 2011

apa dah jadi daaaa...

Assalamualaikum...




belum terlambat lagi rasanya teman mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Salam Kemerdekaan kepada semua rakan-rakan dan pengunjung blog ini... ini merupakan hari terakhir di bulan syawal.. jadi ini juga merupakan kesempatan terakhir untuk teman mengucapkan salam lebaran..



kepada rakan-rakan dan juga mereka yang setia mengikuti blog teman ini, pernah teman paparkan satu post yang berkisar kepada kuasa... mereka yang belum membacanya boleh melayari: http://9w2dap.blogspot.com/2011/01/semangat-tahun-baru-ermmmmmmmmm.html Di situ ada teman perkatakan tentang kuasa dan kita yang mendominasi kuasa..



begitulah adat manusia.. hari ini teman dikejutkan dengan satu berita akan diadakan satu majlis di sini oleh satu pertubuhan. majlis yang gilang gemilang gitu... siap jemput exco negeri lagi.. tapi masalahnya orang tertinggi pertubuhan peringkat negeri sendiri tak tau ada majlis tu... bukan saja dia, malahan semua AJK tertinggi pun dikhabarkan tak tahu menahu majlis tersebut akan dilaksanakan. dan agenda utama majlis itu pun memang melibatkan status, kepentingan dan matlamat penubuhan pertubuhan tersebut.. adoiiii... apa nie.. kalau di peringkat negeri pun tak ada sesiapa yang menganjurkannya, maka persoalannya - siapa yang menganjurkannya di peringkat negeri? apa tujuan berbuat macam ni? persoalan yang hanya mereka yang terlibat sahaja yang mampu menjawab..


ekoran dari berita ini, khabarnya juga ada AJK yang bertanya kepada pihak pusat... namun jawapan yang diberikan memang lansung tak masuk akal... ermmmm. entahlah... ini lah yang teman katakan tentang kuasa... keinginan manusia untuk mempunyai kuasa hatta tidak ada sebarang ganjaran kewangan.. entahlah... apa la yang dikejarkan.. nama? ermmm..


sama-samalah kita fikir..


73 de 9w2dap..

No comments: