22 July 2008

BERJUMPA LE KITE IYERRR...

Assalamualaikum wbt...

dah sekian lama teman tak menulis di mana-mana blog.. nak menaip pun rasa keras je jari jemari ni.. ingatkan pada mulanya nak retired pasal dah tak mampu nak membahagikan masa dengan sempurna.. mana nak koje lagi, nak selesaikan urusan peribadi lagi, koje melambak-lambak stat dari pagi sampailah ke malam.. lepas satu satu yang datang.. tapi itu le namanya manusia kan.. kalo tak ada koje tak bermakna le hidup kita ni..

sebenornya teman selelu mengikuti blog-blog rakan lain yang sempat teman surf. baru-baru ni buka blog kak yong, 9w2YZU.. teman penah QSO dengan dia semasa buat signal check untuk repeater lokal ASTRA di Setiu. kebetulan waktu tu kak yong on the way balik ke perak dari pulau redang. dalam bas lagi pun sempat jugak buat signal check. time kasih kak yong.. pasei sudi untuk test signal dan juga masukkan callsign teman dalam blog mike.. hik hik hik... lepas ni kak yong boleh la add kan blog teman nie dalam blog kak yong yer.... ermm..

dah 10 tahun teman merantau.. lahir dan bertapak di Felda Sg Klah, Sungkai... belajor sampai ke form 6 di sek men sungkai, koje jadi budak jaga pam minyak di paya jaras, sambung blajo pulak di UTM shah alam, jadi ckgu sementara di sek men Trolak, masuk ke maktab perguruan sri pinang dan kemudiannya secara rasmi melangkah terus keluar dari kampung.. memulakan penghidupan di tempat orang... biasa ler... jadi cikgu nie bukannya macam koje sendiri.. ikut mana orang campak jer.. kita kena akur sebab itu perjanjian kita...

tapi bagus jugak.. sekurang-kurangnya kita kenal tempat orang, idak pun kita jumpa apa yang sebenarnya kita minat tapi di kampung tak mandang. macam teman ler... sampai-sampai ajer di setiu nie, tak sampai sebulan dapat join band boy.. teman dengan muzik-muzik nie memang angkat tangan ler.. minat bebenor.. sempat ler 8 tahun join dengan diorang..

kat sini juga teman kenal secara mendalam tentang radio amatur.. masa di kampung dulu ada juga dengor-apa smpai sini baru tau... apa lagi.. teman pun tak lepas peluang terus join, ambil AA... nasib baik skali ambik jer dah lepas... dan secara rasminya teman memakai 9W2DAP secara sah... tapi ramai le pulak yang kata callsign tu callsign 'jahat'.. heh heh heh.. ikut depa ler nak kata apa...
lain kali teman sambung.. koje dah sampai.. kena setel kan dulu............

1 comment:

yongzu @ 9W2YZU said...

Shah, senang nak ingat callsigntu -> Di Alam Percintaan.... bolehke?